Monday, November 17, 2008

生活还是一样过

好久没有在部落格上新的文章(之前那个关于漫画的,还是朋友帮我上的)。

关于之前的马华党选,到前前马华总会长那让人看了吐血的“精力过渡旺盛论”到一推“鸟”事 --- 为了不让我这个部落充满怨气,我看漫画去了。

本南族
两个星期前,我们的总警长在砂拉越猫城说,两名本南(Penan)族的性侵害受害者报了案,现在人在吉隆坡,他们知道哪一个非政府组织收留他们,说什么这些非政府组织不愿意配合,让警察的调查很幸苦。又说什么没有实质的证据云云。超级很不爽 --- 我对我的同事说“他们在说我们呢”我同事理都不理,笑骂由他去。

提到证据,如果不是因为在Baram官官相护、警察都是伐木大鳄的“马仔”让当事人恐惧万分,需要等到现在才报案吗?我们常说警察的调查是以保护当事人为出发点的。可是为什么在所谓High Profile的案子,反而是保护相关的利益集团呢?

是啊。在一些非政府的压力之下,妇女发展部成立了行动小组,而人权委员会积极的调查。但是我不明白的是,这个行动小组的行程只限于和族长见面。没有见到其他的相关女孩,只见族长,这样的见面,可以得到什么真相?

“某人”知道我们的组织在这件事情的参与度,问过我,怎么没有看到你们带她们开记者招待会。我一“剑”就射过去,你以为我们想政治人物一样,只会“消费”这些当事人吗?

说的时候,我很凶啦。我知道他只是好奇问一问。但是我就是讨厌那些动不动只要有人去服务中心投报就开记者会的政治人物啦,尤其超级讨厌那个姓张的。

Tomboy Fatwa
马来西亚回教裁决理事会(Majlis Fatwa)针对女性男性化的行为做出了裁决,禁止一切这样的行为,表示这样的行为是Haram的。因为对于回教的事宜,我了解的并不多,我又不是回教徒,好像真的没有什么资格评论。但是,我就是很好奇,男性化的行为到底对我们的社会有什么伤害?这样的伤害会比一般刑事案、政治人物的贪污来得更大吗?

今天在妇女候选人运动的e-group看到很多某某人表示,叫那些非回教徒的组织不要对这样的事情表达看法,还表示会对付这样的组织 -- 好厉害啊。

Tuesday, November 11, 2008
Don't challenge Fatwa - Zahid said to Non Muslim NGOsMinister in the Prime Minister's Department Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi today told non-Muslim non-governmental organisations (NGOs) not to challenge the National Fatwa Council's credibility.

He said it was unfair to challenge or dispute a fatwa issued by the council purely on logic because it could create confusion among the people.

The issue of "pengkid" (tomboyism) for example had become a social problem when the Department of Islamic Development Malaysia received complaints and on that ground, the Fatwa Council felt it was necessary to issue a fatwa on it, he said.

"The problem of a girl running away with a boy can be solved using the law but what about a girl running away with a girl who looks like a boy?" he told reporters here.

Zahid said if the NGOs were confused or wanted further explanations on the background of a fatwa, he was willing to organise a forum.

KUALA LUMPUR, Nov 13 (Bernama) --
Inspector-General of Police Tan Sri Musa Hassan today warned certain non-Muslim non-government organisations (NGOs) to stop challenging the National Fatwa Council's ruling that tomboyism is "haram".

He said such action could affect national security and trigger retaliation among Muslims."I'm warning them and will take stern action as it involves national security," he told reporters after delivering a keynote address at a seminar on Empowering Justice in Syariah Courts at the International Islamic University Malaysia, here today.Musa said the recent street demonstration organised by non-Muslims' NGOs on the ruling was uncalled for as it could trigger fights."

This proves that they have no respect for other religion because the fatwa was issued for Muslims. Why do they have to be the one to demonstrate?" he said.

Last week, two non-Muslims NGOs -- Katagender and Food-not-Bombs -- staged a protest against the National Fatwa Council's ruling that tomboyism, where a girl behaves or dresses in boyish manner, is forbidden in Islam.-- BERNAMA



妇女援助中心面临财务危机
很多朋友因为妇女援助中心很有钱 -- 其实我们的资金只够我们活6个月了。因此,我们员工的薪水已经少了很多巴仙,因为没有钱。

有人问,妇女发展部没有给你们钱吗?有啊。她们的钱只够我们中心少过10%的开销 --- 可是我们中心很多案子都是由福利部转过来的(虽然他们一直说他们在很多地方有庇护所)。。

我想我真的需要多接一些课程,找外快去了。。。

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

<< Home