Thursday, February 19, 2009

黄洁冰,我的朋友 。。

昨天的下午吧 -- 从妇女候选人运动的一位朋友寄来一个邮件。邮件里提到了他和Latifah Koya的谈话The reason why Eli resigned from her seat and could not entertain the idea of standing as an independant (resign exco post, resign from PKR to protect party) but mantain her assemblyperson seat is because she knows what more is missing from the current batch of photos. More will come if she does not resign。

虽然,事情发生的时候,她仍然坚持工作的岗位,到当天晚上的密谈,当晚的出席者,除了一个人,而坚持的站在她身边,其他的人都对她晓以大义的让她知道放弃是比较好的方法(虽然出来的消息不太一样)。到我看到朋友的那封电邮 --- 电邮的备注说,我们仍然要谴责这样的方式的不正当,谴责媒体,但是,如果我们的朋友选择离开,我们应该尊重她的决定。

事情发生之后,我一直很努力的问自己,我要用怎么样的态度去回应这样的一起事件。

今天,看到了黄洁冰的文告

黄洁冰于2009年2月19日星期四所发表的声明:

亲爱的朋友们,我已经在今日出国。

就算我已经辞去所有职位,媒体以及网站仍然侵犯我的隐私权。我已经被数家媒体告知,他们将会继续刊登有关我私生活的画面报道。我预料更多的图片以及短片,将会被发送和流传,以进一步打击我个人的声誉。

目前是我生命中最黑暗的一刻。我不曾如此地感到脆弱及被羞辱。我需要好好地休息,从这一切的风暴中走出来。

我感谢来自各方,尤其是选民特别是妇女们及党同志们的全力支持。谢谢你们对我的支持及关怀。我已经告诉党领导层,

我坚决辞去雪兰莪州行政议员以及武吉兰彰州议员的职位。我感谢党领导层的关怀及鼓励。我希望他们能够谅解我所处于的困境。我仍然坚持人民公正党所持有的理想主义。

我将会继续保留党员的身份,并继续与党在一起,为一个公平的社会而奋斗。

我相信目前我国正陷入严重的经济萧条之中。当失业率不断升高,贪污仍然猖獗之际,我希望所有的讨论应该回归这些重要的课题,多于讨论我的私生活。我没有犯法,也没有伤害任何人,因此我的私生活不应该受到社会的公审。

我卑微地恳求媒体及我的支持者们,让我享有一丁点的空间来平复心情。我也希望媒体能够放过我及我的家人。请不要继续羞辱我及我的家人,让我们可以恢复一个平凡公民所应该享有的正常生活。

最后,我谨此感谢来自四方八面的支持。对于那些一直与我风雨同行的朋友们,我非常感动及感激。你们对我的恩情,让我无以回报。

黄洁冰

以下是黄洁冰英文文告全文

Dear friends, I have departed today.

Despite having tendered my resignation from all posts, the media and websites continue to intrude into my private life and privacy. I have been informed by several media that they will continue to publish even more lewd graphical, sensational stories of my private life. I have also been told there will be a fresh assault, with more photographs and videos released and circulated in order to completely degrade and bury me.

This is the darkest episode in my life. I have never felt so alone, vulnerable and humiliated. I need to rest and to search for peace of mind to get away from the stormy events surrounding me.

I appreciate the overwhelming support from all quarters, especially my voters, women in particular and party comrades. Words cannot express my gratitude for your gentle kindness.

I have informed my party leaders that I am determined to relinquish all my positions, as a Selangor State Exco Member as well as the State Assemblywoman for Bukit Lanjan. I am thankful for the party leadership's concern and encouragement. I seek their understanding for my predicament.

My commitment to the ideals of the Parti Keadilan Rakyat remains unwavering. I shall retain my party membership and continue to struggle for a just society with the party.

The nation is at a crisis facing a serious economic recession. Unemployment is rising, while corruption remains rampant. I wish public discussions would concentrate on these important issues rather than analysing my private life. My principle remains the same –

I will not answer any questions pertaining to my private life. My private life is not for public scrutiny as I have not broken any law or caused harm to anyone.

I plead to the media as well as my supporters to allow me some peace of mind, and to give me space. I urge the media to leave my family, friends and I alone. Please do not continue to shame my family and I, so that we have a chance to lead a normal life as ordinary citizens.

Lastly, I wish to thank the support from the public that has been pouring in ceaselessly. I am very moved and eternally grateful to my friends and colleagues who stand by me. There is nothing in this world that can repay your kindness.


**********************

我哭了 --- 我仿佛可以看到她在写下这篇文告的表情,作为她的不算很熟悉的朋友,除了惋惜,我有跟多的不忍。

身为一个长期为了求助者与这些裸照威胁、暴力等事件对抗的社工。我希望Eli可以很坚强的坚持自己的原则,不要向这样的卑鄙手段低头。

身为一个很渴望更多有能力、有理想的前社会运动分子,可以在政治界找到他们的天空,为我们相信的努力之余,保持他们当初的那个真。我希望Eli不要害怕,继续努力的做好自己份内的事情,因为她比一些其他前社会运动分子,多了亦没有离弃当初的原则。

身为选民,我希望她留下来,因为她做得很好 -- 我希望她可以继续的为我们服务。

身为Coliation for Good Governance (CGG)的一份子,我希望她可以留下来 --- 因为她不向一些其他的exco,只会说官腔。

我问我自己,那么做为一个朋友,一个关心、爱Eli的朋友呢?

我这几天一直问自己 -- 今天看到了她的告白 -- 我得到了答案。

我支持你做得决定。我有点认识你,因此很清楚如果不是事情真的让你痛得无言以对,你不可能放弃、选择离开。

因为我相信你,我对于有期待,因此希望你可以留下来 -- 可是我必须要对我自己的期待负责。

我可以说我会无限的支持你 --- 但是,媒体一波又一波不停的伤害,需要面对这些无情的舆论,将你的皮一层层剥下来的是你,不是我。

我凭什么要你为了我的那些期待而留下来。

做为你的朋友,我没有办法这样做。

你问我会不会对你的决定失望 -- 我没有办法说我不失望。我可能还会异想天开,你会在不久的将来可能会回心转意。

可是我接纳你的决定,而我相信这是你现在这个时候所能承担的决定。

我不会生气你为什么脱队离去,因为我知道有一天你准备好了你会回来。

我和很多支持你的朋友会在这里等待你的归来。

0 Comments:

Post a Comment

<< Home